Hjälp och support 031 – 333 44 33

Fem fräscha frukostar för viktopererade att starta hösten med

Fem fräscha frukostar för viktopererade att starta hösten med
8 augusti 2018 jlenner
avokado på knäckebröd med tomat och basilika

Påståendet att frukosten är dagens viktigaste måltid har väl inte gått någon förbi. Frukosten är dessutom extra viktig för dig som är överviktsopererad och som behöver äta ofta. Det brukar kunna vara ett framgångsrecept att starta dagen, veckan eller året med en bra vana.

I vårt nyhetsbrev för augusti skrev vi om rutiner, och att de är lätt att halka av banan i samband med ledighet. Idag får du ta del av 5 näringsrika och framförallt goda frukostar som kanske kan vara en del av din hälsosamma höst?

  1. Knäckebröd med avokado, tomat, salt och chiliflakes. Enkelt och riktigt smarrigt (se bild ovan).Rostat bröd med mandelsmör och banan
  2. Rostat rågbröd med mandelsmör (finns där du hittar jordnötssmöret, välj ostötat), med skivad banan, kanel och lite honung.acai bowl med banan, jordgubbar, chiafrön, kokos, granola
  3. Acai bowl, mixa 1 frusen banan med 1,5 dl bär, 1 msk Acaipulver (kan uteslutas eller ersättas med proteinpulver), 1 dl mandelmjölk eller kokosmjölk (vanlig mjölk går också bra). Toppa med tex granola, chiafrön, banan, kokos och jordgubbar.
    glas med fil, hallon, müsli
  4. Fil blandat med kvarg, toppad med med bär, kokosflingor, russin, och müsli.nattgröt i glas med bär och granola
  5. Nattgröt, 1 dl havregryn, 2 tsk chiafrön, 1,5 dl mjölk, salt och kanel. Blanda och låt stå i kylen över natten. Servera med hackade nötter och bär eller frukt.

Hoppas att det smakar!