Hjälp och support 031 – 333 44 33

Betalning & leveranser

Betalning

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.  Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Du hittar dina fakturor här.

Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För mer information om fakturabetalning klicka här. Vid frågor om din faktura kontaktar du Svea Ekonomi AB.

Kortbetalning

Vi erbjuder även en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vi accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebpay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Baricol Bariatrics AB. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Leveranser

PostNord varubrev och DHL

Vi skickar din leverans med hjälp av PostNord alternativt DHL. En fraktkostnad på 39 kr tillkommer och visas i kassan. På beställningar med ett produktvärde över 1000 kr utgår ingen fraktavgift.

Beställningar med postpaket som inkommer innan klockan 12.00 på vardagar skickas normalt ut samma dag. Leveranstid
2-5 arbetsdagar beroende på postort. Ett sms- eller e-mail avisering skickas ut från PostNord eller DHL. I undantagsfall brevaviseras försändelsen. Varubrev som inte får plats i brevlåda kommer lämnas till PostNords utlämningsställe, du aviseras därefter om att försändelsen finns för uthämtning. Du ansvarar för att korrekt mobilnummer angivits. Om du inte hämtar ut din beställning skickas en påminnelseavisering till dig.

Om vi inte kan leverera din beställning inom 6 arbetsdagar så kommer du att få information om detta samt anledning till förseningen. Du får också en ny tidpunkt för leverans. Om du i detta fall ej önskar vänta på din beställning så kan du välja att avbryta ditt köp.

Observera att ovanstående gäller för leveranser inom Sverige. Gällande beställningar från utlandet se ”beställningar utland” i våra köpvillkor.